النين نام ستاره دنباله داريست كه مدتي قبل كشف شد ، هرچند كشف اين دنباله دار مباحث گوناگوني را به دنبال داشت اما آنچه براي ما قابل تامل و توجه مي باشد ، شباهتهاي زيادي است كه ميان اين دنباله دار و ستاره دنباله داري كه در روايات عصر ظهور ، آشكار شدن آن بعنوان يكي از نشانه اي بسيار نزديك به ظهور ، مطرح شده است : طلوع ستاره درخشاندر سمت مشرق که همچون ماه مي درخشد ، سپس دو جانب آن خم گردد که نزديک شود که آن دو جانب به همديگرمتّصل شوند...
(آنچه که در ادامه مي آيد بر اساس مستندات علمي است و اشکالات احتمالي بر عهده ي مراجعي است که البته سعي گرديده در حد امکان معتبر باشند.لازم به ذکر است کسي قصد معين کردن وقت براي ظهور را ندارد و انطباق هاي صورت گرفته فقط بر اساس احتمالات است و ممکن است هيچگاه به حقيقت نپيوندند.)
عزيزاني که کم و بيش با بحث هاي نجومي آشنا هستند ميدانند در اوايل دسامبر 2010 ستاره دنباله داري به نام النين(elenin) کشف شد که بحث هاي فراواني را با خود به دنبال داشته است.اينکه چرا در محافل نجومي اين دنباله دار مسئله ساز گرديد از چند جنبه قابل کنکاش و بررسي است.
اول اينکه اين دنباله دار فقط يک سال قبل از عبور از نزديک زمين(0.23 AU) شناسايي گشت و چنين امري براي محققان جاي سوال داشت که به چه دليل اين جرم آسماني کمي دير رصد گشته است؟!؟ ناسا که همواره ادعا دارد تمامي فضا را تحت کنترل خود دارد نتوانستنه است يک دنباله دار که اندازه ي متوسطي را هم دارد شناسايي کند و اين کار بايد توسط يک ستاره شناس معمولي روسي و با يک تلسکوپ ساده صورت گيرد.اين خود اولين ترديد ها را به دنبال داشت! نام اين ستاره شناس روسي لئونيد النين است و او اين دنباله دار را در دسامبر 2010 ميلادي و با تلسکوبي به قطر 18 اينچ کشف کرد. بعضي ها به غلط حرف از نا معين بودند اين فرد به ميان مي آوردند و او را يک شخصيت مجازي معرفي مي کردند که براي آماده کردن افکار عمومي تعبيه گرديده است.يکي از دلايل اين امر شباهت نام النين (11/9=EleNin=Eleven+Nine)با 11 سپتامبر بود؛روزي که تاريخ ويژه اي است و پيش بيني برخورد اجسام مختلف به زمين را تداعي مي کندوهمچنين در حوالي عبور همين دنباله دار است. خيال پردازي هاي ديگري هم درباره ي اين اسم موجود است که جاي بحث ندارد.
بنده ي حقير شخصا مدت ها است سايت اين فرد را دنبال مي کنم(لينک پايين) و اطلاعات مناسب و کاملي را که درباره ي دنباله دار اکتشاف شده توسط خودش اعلام مي گردد را بررسي کرده ام.اين فرد براي رهايي از اين گمانه زني ها حتي يک مصاحبه ي اختصاصي با شبکه تلويزيون روسيه انجام داد(عکس زير) و آن را در سايت شخصي اش قرار داده تا اين فرضيات را کمرنگ کند.(البته سيستم هاي امنيتي مي توانند از اين فرد به شيوه هاي ديگر هم سوء استفاده کنند که در رابطه آن ها هنوز هم شبهاتي مطرح است):
نکته ي بعدي که همگان را دچار تشکيک در النين کرد طفره رفتن ناسا از اعلام خصوصيات اين دنباله دار است که هنوز هم تا حدي ادامه دارد.البته ناسا بعد از مدتي مدار النين را شبيه سازي کرد که در آدرس زير مي توانيد مشاهده کنيد. با اين حال قطر آن هنوز مشخص نشده است.(البته به گفته ي کاشف آن 3 تا 4 کيلومتر قطر دارد.اطلاعات و مقالات کاملي از دنباله دار النين در سايت لئونيد النين در بالا آمده است.)در همان روزهاي نخست بعد از اعلام رسمي پذيرفته شدن اين دنباله دار، در (Buzzroom) ناسا مطلبي قرار گرفت که حاکي از نزديکي بسيار اين دنباله دار در آينده به زمين و احتمال برخورد آن بود؛ اما بلافاصله اين امر حذف گرديد و ناسا اعلام کرد که اين يک گمانه زني غير علمي بوده است و هيچ مشکلي وجود ندارد.البته به نظر اين امر طبيعي است و در محاسبات اوليه غير قابل اجتناب است که بعدها هم مورد تاييد واقع شد. نکته ي جالب در مدار اين دنباله دار مي توانيد مشاهده کنيد دوره ي چرخش آن است که بيش از 10000 سال بر آورد شده است . اين دوره بسيار زياد است به طوري که در شبيه ساز ناسا (در لينک زير) مسير آن به طور کامل قابل دنبال کردن نمي باشد.
با اين تفاسير هنوز هم مشکلي وجود ندارد و اين وقايع را مي توان از نظر علمي قابل قبول دانست.اما مشکل از جايي شروع شد که افرادي بنا به احتمالات بالا و مطالبي که در ادامه عرض مي کنم خبر از واقعه اي دادند که خيلي ها را به فکر انداخت و آن هم زلزله ي ژاپن بود.به عنوان مثال لينک زير که توسط يک خانم آمريکايي قبل از زلزله آپلود شده را مشاهده کنيد:
مثل اين فرد بسياري ديگر هم از اين دست هشدارها را مخابره کردند.اما اين پيشبيني ها از کجا صورت گرفت و چگونه افرادي حرف از وجود زلزله اي مهيب در نيمه ي ماه مارس زدند(البته محل آن نا معلوم بود).
از مدت ها قبل در حدود دهه ي 70 ميلادي برخي ار محققان بزرگ علوم فضايي صحبت از وجود شي ء ناشناخته اي را مطرح کردند که در نزديکي منظومه ي شمسي است و موجب اختلال در مدار برخي سيارات مخصوصا آخرين سياره هاي منظومه ي شمسي گشته است.اين فرضيات ادامه داشت تا عده اي سياراتي را وراي پلوتون پيدا کرده و دليل اين امر را به اثرات آنها ارجاع دادند.اين احتمال اما هنوز موجود بود و در سال هاي پيش و با مطرح شدن سياره ي به نام نيبيرو دوباره زنده گرديد .پيش بيني سومريان از چرخش سياره اي مرموز ،احاديث اسلامي ،اعتقادات اديان و فرهنگ هاي ديگر نقاط دنيا ، کتاب هايي مقدسي مثل مکاشفات يوحنا و پيش گوي ها ي نوستر آداموس اين فرضيات را تشديد مي کرد.
امام باقر (عليه السلام):هر گاه عبّاسي به خراسان رسد،گيسوي سختي آور در مشرقطلوع ميکند.نخستين بار که طلوع کرد، براي نابوديقوم نوحبود، هنگامي که خدا غرقشان کرد.در زمان ابراهيم (عليه السّلام)، آن گاه که او را در آتش افکندندو زمانيکه خداوندفرعونوهمراهانش را نابود ساخت وهنگامي کهيحييپسر زکريّاکشته شد،طلوع کرد. پسهر گاه آن را ديديد، از شرّ فتنهها به خدا پناه بريد.طلوع اين ستاره پس از گرفتن خورشيد و ماه خواهد بود.سپس]بني عبّاس[درنگ نميکنند(دوام نمي آورند) [جز زماني کوتاه]، تا آنکه اَبْقَع در مصر آشکار شود. (الفتن، ص 148)
حتي اين امر تا آنجا پيش رفت که عده اي از انجيل خبر ظهور النين را استنباط کرده و آن را مطرح ساختند:
به بحث خودمان بر گرديم.اما اين افراد چگونه از وقوع زلزله ي ژاپن آگاهي يافتند.در سال 2010 زلزله ي شديد ديگري در شيلي رخ داد بود.وقتي به مدار سيارات در آن تاريخ نگاهي بيندازيم ،مي بينيم در آن روز ستاره ي دنباله دار النين ،خورشيد و زمين در يک راستا قرار داشته اند و اين امر بار ديگر در نيمه ماه مارس 2011 در حال رخ دادن بوده است و براين اساس عده اي احتمال خطر را بالا مي دانسته اند.
موضوع به همينجا ختم نمي شود بعد و قبل از اين حادثه بسياري تحقيقات در رابطه با اين امر صورت گرفت که تاييدي بر اين نظر بود.شخصا چندين مقاله از دانشمندان اين عرصه را ديده ام که از اختلالات عجيب سيارات ديگر منظومه شمسي در هنگام هم راستايي با اين جرم آسماني سخن گفته اند.(يک نکته عرض کنم حتي بسياري بر اين باورند که گرم شدن زمين تنها از گازهاي گلخانه اي نيست و بحث هايي مثل نزديک شدن جرم آسماني و اختلالات مداري را با آن مرتبط مي دانند.)به عنوان نمونه در لينک زير که مقاله اي هم در ذيل آن قرار دارد صحبت ها و مقاله ي پرفسور امرباشيچ(Mensur Omerbashich)استاد دانشگاه لس آنجلس موجود است که سخن از رابطه ي زمين لرزه هاي رخ داده و ستاره ي النين به ميان آورده است.
اما هنوز هم فرضيات ضعيف بود زيرا که ماهيت النين براي همه ستاره شناسان واضح بود.با محاسبات انجام شده اين يک ستاره ي دنباله دار معمولي است(چه به زمين بخورد و يا نه)و به هيچ عنوان نمي تواند عامل اين رخدادها باشد.(حتي اگر تجربيات اين را ثابت کند يک ستاره دنباله دار با جرم ميليون ها برابر کمتر از زمين و از آن فاصله ي دور نمي تواند عاملي براي زلزله به حساب آيد.)
نقطه راهگشا ي اين معما از آن جا آغاز شد که ستاره شناسان چيني اعلام کردند(لينک زير) که يک شي ء ناشناخته پشت سر النين قرار دارد.(متاسفانه باز هم از اين خبر به جاي برداشت علمي برداشت تخيلي شد و عده اي اعلام کردند که کارواني از بشقاب پرنده ها پشت سر النين قرار دارند!!!)
اين خبر يک شوک عظيم بود که به سرعت نگاه ها را به سمت خود معطوف ساخت.اما باز هم سازمان هاي فضايي در اين رابطه سکوت کردند و ديگر کسي به طور جدي در اين رابطه سخني نگفت. به نظر دستي پشت پرده نمي خواهد ابعاد اين قضيه روشنتر شود.قصد ندارم اينجا داستان بگويم و خيال پردازي کنم اما اگر کسي با تشکيلات عظيم اطلاعاتي و خبري غربي آشنا باشد مي داند که حرکت غرب در اين رابطه با چه ضوابطي جلو مي رود.
ساخت فيلم هايي مثل2012 ،پيشگويي(Knowing)و مانند اين ها با بودجه هاي بسيار عظيم، آماده سازي براي اتفاق مهمي است.اگر فيلم روزي که زمين از حرکت مي ايستد را ديده باشيد تنها چند ساعت به برخورد شهاب سنگ دولت آمريکا فقط به دانشمندان خود خبر از اين برخورد داد.فيلم 2012 هم به همين صورت بود؛تعدادي کشتي فقط براي افرادي خاص و آن هم به طور مخفيانه.
قبل از روشن کردن ابعاد اصلي مطلب مي خواهم کمي به متون ديني خودمان رجوع کنم تا از اين منظر هم کمي تامل کرده شايد راحت تر مطلب تبيين شود:
حضرت علي(عليه السلام):آگاه شويد که براي خروج قائم(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ده علامت است اول آن ها ستاره اي دم دار است که به ستاره ي جدي نزديک مي باشد.در آن وقت هرج و مرج پرفتنه و شر واقع مي شود....واز علامتي تا علامت ديگر امور عجيبه است.(کفايه الاثر،ص 213)
در کتاب کافي از امير المومنين در طي خطبه اي مفصل آمده است:....ظاهر گردد مر شما را ستاره اي دم دار از سمت مشرق که علامت ظهور قائم است.....(ترجمه جلد 13 بحار ،ص187)
....عهد و پيمان شکسته شود واحترام کم گردد،اينها در وقتي ظاهر مي شود که ستاره ي دم دار که عرب را مضطرب کند طلوع نمايد....پس در اين حال ظهور مي کند مهدي(عليه السلام)....(مشارق الانوار)
درماه صفر نشانه ايخواهد بودوستاره اي دنباله دارآشکار مي گردد.(الفتن،ص148)
جاي تامل دارد که زمان اولين ديدن اين ستاره برابر با (دسامبر 2010)ماه محرم امسال بود که مدتي بعد قيام کشور هاي عربي آغاز گرديد.
بعد از مطرح شدن بحث هاي زلزله و غيره عده اي از منجمان که به امکانات سازماني دسترسي نداشتند با تلسکوپ هاي خود به موضع النين نگاه مي کردند اما باز هم چيز خاصي مشاهده نشد؛ تا اينکه محققان احتمال دقيقيتري را مطرح کردند.اگر قرار باشد شي اي باعث زلزله شود بايد داراي ميدان عظيم گرانشي باشد و اين شي نمي تواند چيزي به غير از يک ستاره ، سياه چاله يا چيزي شبيه به آنها باشد.اما ستاره هميشه با تلسکوپ هاي معمولي هم قابل رويت است چه برسد به عکس هاي دقيق و کامل موجود که در دسترس عموم هم قرار دارد. پس اين احتمال مطرح گرديد که قاعدتا با جرم آسماني طرف هستيم که از خود نه تنها نور نمي دهد بلکه مانند سياه چاله نور را به سمت خود جذب مي کند؛يا اينکه بسيار خنکتر از آن است که مثل يک دنباله دار نور ساطع کرده و به راحتي مشاهده شود. تنها راه ديدن اين شي استفاده از تلسکوپ هاي مادون قرمز مخصوص است که تعداد آن ها با دقت مورد نظر در جهان بسيار محدود است.
هنگامي که محققان به عکس هايي که توسط تلسکوپ مادون قرمز از النين گرفته شده بود رجوع کردند (عکس پايين)جرم فضايي را مشاهده کردند که مثل آن ديده نشده بود.اگر شما هم اين شي را با ديگر اجرام آسماني مقايسه کنيد مطمئنا شگفت زده خواهيد شد.اينکه ناسا از مدت ها پيش از اين قضيه اطلاع داشته تقريبا حتمي است زيرا اولين خبرها از اين موضوع و عکس هاي درز کرده با اين فناوري بالا قطعا از محدوده ي خود آن ها به بيرون راه پيدا کرده است.پس در يک فرآيند تدريجي و با پيدا کردن درکي صحيح از قضيه و رجوع به محل دقيق اين جرم آسماني دانشمندان توانستند با نرم افزار ها و عکس هاي IRAS(ماهواره ي مادون قرمز است که از فضا با اشعه مادون قرمز به طور کامل عکس برداري کرده) اين جرم عجيب را مشاهده کنند.
آنچه بايد عرض کنم اينکه اين جرم عجيب خصوصيات هيچکدام از اجرام شناخته شده را ندارد و يک توده ي نامرئي بسيار عظيم است که فقط خدا مي داند چه خصوصياتي را قرار است از خود به نمايش بگذارد.
وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ?1?وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ?2?النَّجْمُ الثَّاقِبُ?3?
سوگند به آسمان و کوبنده ي شب1و تو نمي داني کوبنده شب چيست2آن ستاره ي شکافنده است که پيش مي رود3
در احاديث است که طارق همان ستاره ي قبل از ظهور است . خداوند مي فرمايد شما چه دانيد که طارق چيست ستاره اي که مي شکافد و جلو مي رود.چرا خداوند از لفظ ستاره اي که حرکت مي کند استفاده کرده است و کدام ستاره است که قابليت حرکتي با اين سرعت را داشته و تاريکي را مي شکافد و جلو مي رود؟ خداوند چه عجيب انسان مدعي علم را به سخره مي گيرد و ناداني انسان نسبت به اين جرم آسماني را به رخش مي کشد.
به نظر مدار اين شي ء منطبق و در کنار دنباله دار النين است و دليل حرکت عجيب النين از همين شي ء سرچشمه مي گيرد.با افشاء هر چه بيشتر ابعاد اين قضيه آرام آرام بايد منتظر موضع گيري هاي رسمي باشيم.البته عرض کردم که موضع نظام سرمايه داري چگونه است. چند روز پيش بود که رئيس ناسا يک پيام عجيب هشدار آميز اعلان کرد(در لينک زير اين پيام بررسي شده است) و آنطوري که از خبر ها مشخص گرديده به کارکنان ناسا دستورات خاصي براي آمادگي با حوادث پيش رو داده شده است.
اگر به لينک سايت ناسا در زير رجوع کنيد سخنان رئيس اين موسسه و توضيحاتي براي يک به اصطلاح مانور را خواهيد يافت.حتي در کليب پايين تر آن دستورات عجيبي در رابطه با ذخيره کردن يک هفته ي غذا و آب و...قابل مشاهده است.لينک هاي کنار صفحه يک آمادگي همگاني ارگان هاي مختلف را اعلان مي کند.البته به گفته ي خودشان اين ها فقط يک آماده سازي و مانور معمولي است.الله اعلم.
هر گاهستاره اي سرخرا ديدي که آن را نمي شناسي ودر مسيرحرکت ستارگان قرار نداردو در آسمان از جايي به جايي ديگر مي رود و مانند ستون است، در حالي که ستون نيست، پس بي گمان،چنين چيزي نشان? جنگ، بلاها، کشته شدن بزرگان، زيادي شرور و اندوه ها و آشوب در ميان مردم است(الاختصاص، ص162)
امام باقر (عليه السلام) فرمود:پيش از قيام قائم (عليه السلام)مردم به وسيل? آتشي که در آسمانآشکارمي شود و سرخي اي که آن را فرا مي گيرد،از گناهانشان بازداشته مي شوند.(الإرشاد، ج 2، ص 387)
اثرات اين شي بر روي جو مي تواند باعث سرخي اتمسفر شود امري سال ها پيش به خاطر اثرات گرانشي خورشيد به وقوع پيوست است.در احاديث سخن از طولاني شدن روزي قبل از ظهور و طلوع خورشيد از مغرب است که مي تواند ناشي از اين شي ء باشد.حتي خورشيد گرفتگي و ماه گرفتگي در غير وقت طبيعي اش هم بر همين اساس قابل بررسي است.
در آسمان سال 2011 و 2012 بسياري از اجرام ديگر هم وجود دارند که محققان را به خود مشغول کرده اند.شهاب سنگ 45p honda که نيمه ي ماه رمضان امسال از کنار زمين عبور مي کند.(احاديثي که از برخورد شي آسماني به زمين در نيمه رمضان قبل از ظهور حکايت مي کند تقريبا تواتر لفظي دارد.)
سيارک 2005 yu55 که با وضعيت عجيبي در حوالي عيد قربان از فاصله اي کمتر از ماه از جو زمين عبور مي کند به طوري که بسيار احتمال برخورد آن به زمين فراوان است.
و بسياري اجرام آسماني ديگر که اين دو سال را به سال هاي ملتهبي براي آسمان زمين بدل کرده اند.
اين شي مرموز عظيم نامرئي(که البته ابعاد مرئي آن با نزديک شدنش مشخص مي گردد) بر اساس محاسبات از اوايل ماه رمضان(و حتي زودتر) تاثيرات واضح آن بر روي زمين آغاز مي شود و با سرخ کردن احتمالي جو زمين وجود خود را مرئي خواهد کرد.اين شي ء داراي دو دنباله ي عجيب در اطراف خود است که مانند دو پر يک پرنده به نظر مي رسند.
از علائم نزديکي ظهور:... طلوع ستاره درخشاندر سمت مشرق که همچون ماه مي درخشدسپس دو جانب آن خم گردد که نزديک شود که آن دو جانب به همديگرمتّصلشوند.پديد آمدنسرخي در آسمانکه درفضا پراکنده گردد.(علامه حلي:نگاهي بر زندگي دوازده امام)
از ديگر خصوصيات اين جرم آسماني دارا بودن چند قمر است که در اطراف آن حرکت مي کنند.احتمال دارد يکي از قمرهاي گردان در اطراف آن عامل برخورد جرم آسماني نيمه ي رمضان با زمين باشد.اين شي در ماه اکتبر بين زمين خورشيد قرار مي گيرد که احتمال زلزله ي عظيمي را مي دهد.اطلاعات ديگر را هم مي توانيد با جستجوي نام elenin+brown dwraf پيدا کنيد.
نکته ي که به نظرم جالب است اينکه ابجد فارسي النين برابر ابجد قائم و برابر با ابجد امام مهدي است.در پايان عرض کنم که اين ها فقط برآورد احتمالات مطرحه بود و هيچ الزامي در تحقق آن وجود ندارد و صرفا جهت اطلاع افکار عمومي ذکر گرديد.
دانلودمراسم زنجير و سينه...
ما را در سایت دانلودمراسم زنجير و سينه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 150 تاريخ: شنبه 8 آبان 1395 ساعت: 22:53